Samarbeidsprosjektet "Nisjebutikkens dag"

Sammen med designer Giske Berland, fra gb-design.no er jeg den stolte skaper av den nasjonale bevisstgjøringskampanjen "Nisjebutikkens dag". 

I 2020 gjennomfører vi denne kampanjen for tredje året på rad, og vi er ikke så rent lite fornøyde med hva vi har fått til. Vi har en langsiktig strategi og plan, og bygger stein på stein. 

Nisjebutikkens dag er en bevisstgjøringskampanje hvor selvstendige butikker skal formidle et budskap til forbrukeren om den viktige lokale verdiskapingen disse unike butikkene står for. 

Vårt mål er å fargelegge landet i den "svarte uka". Men det er også så mye mer...

Nisjebutikkens dag feires med en festmarkering dagen etter black friday. Samtidig så er jo hver dag nisjebutikkens dag. Derfor har vi utvidet kampanjen til å løpe fra vårparten. Noen tror at nisjebutikkens dag er det samme som small business saturday, men det er det ikke. Nisjebutikkens dag dreier seg ikke om tilbud, salg og prisras. Fokus er på kvalitet, kjøpsopplevelse, fagkunnskap og service. Ta turen til www.nisjebutikkensdag.no for å lese mer. 

Du kan også følge prosjektet på egen facebookside og instagramside.